Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10495/10697
Título : The Implementation of Montessori Method to Foster EFL Acquisition in Very Young Learners at a Private School in Medellín, Colombia.
Autor : Ramírez Osorio, Ana María
Asesor : Londoño Metaute, Lina María
Palabras clave : Action research in education
English language teaching
Montessori Method
Preschool education
Educación preescolar
Enseñanza de la lengua inglesa
Investigación acción en educación
Método Montessori
Fecha de publicación : 2018
Editorial : Universidad de Antioquia
Citación : Ramírez Osorio, A. M. (2018). The Implementation of Montessori Method Foster EFL Acquisition in Very Young Learners at a Private School in Medellín, Colombia (Trabajo de grado). Medellín, Universidad de Antioquia.
Abstract : The following Action Research project involves exploring how the Montessori Method fosters EFL acquisition in very young learners of a private school in Medellín - Colombia. To carry out this project, the setting was explored and information was gathered through some class observations, journals and an interview. Finally, conclusions of this Action Research project suggest that implementing strategies following the principles of Montessori Method such as prepared environment, the absorbent mind and sensitive periods, proved to be effective to foster student's English language acquisition.
Programa Académico : Licenciatura en Lenguas Extranjeras
URI : http://hdl.handle.net/10495/10697
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Lenguas Extranjeras

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
RamirezAna_2018_MontessoriMethodLearners.pdfTrabajo de Grado164,04 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

 


Gestión de T.I. /Sistema de Bibliotecas / Universidad de Antioquia / Cl. 67 Nº 53 - 108 - Bloque 8 Conmutador: 219 51 51- 219 51 40 comunicacionessistemadebibliotecas@udea.edu.co Medellín - Colombia