Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10495/10706
Título : Adjusting to my School
Autor : Salazar Villegas, Ana María
Asesor : Cadavid Múnera, Isabel Cristina
Palabras clave : English language learning
Participatory-action research (PAR)
Teaching methods
Aprendizaje de la lengua inglesa
Estrategias de enseñanza
Investigación acción participativa (IAP)
Fecha de publicación : 2016
Editorial : Universidad de Antioquia
Citación : Salazar Villegas, A.M. (2016). Adjusting to my School (Trabajo de grado). Medellín, Universidad de Antioquia.
Abstract : This action research project intended to explore how the English class favors both first graders’ learning of English and their adjustment to elementary school. This study was conducted at Institución Educativa Normal Superior de Envigado in a first grade class. Data were collected through class observations recorded on a reflective journal, two focus group interviews to students and an interview to the cooperating teacher. Outcomes revealed that through the creation of routines and setting rules the students adapt better to the new change they experience when they turn from preschool to elementary education. Moreover, the development of a democratic classroom contributes to the creation of a favorable atmosphere necessary to facilitate student’s learning and improvements on their behavior.
Programa Académico : Licenciatura en Lenguas Extranjeras
URI : http://hdl.handle.net/10495/10706
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Lenguas Extranjeras

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
SalazarAna_2016_AdjustingMySchool.pdfTrabajo de grado305,3 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

 


Gestión de T.I. /Sistema de Bibliotecas / Universidad de Antioquia / Cl. 67 Nº 53 - 108 - Bloque 8 Conmutador: 219 51 51- 219 51 40 comunicacionessistemadebibliotecas@udea.edu.co Medellín - Colombia