Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10495/10707
Título : Strategies that Improve the Language Learning Experience of Seventh Graders with Deficit and Lack of Attention in the English Class
Autor : Ceballos Zapata, Karina Andrea
Asesor : Escudero Betancur, Sergio León
Palabras clave : Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD)
English language learning
Teaching strategies
Aprendizaje de inglés
Estrategias de enseñanza
Trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH)
Fecha de publicación : 2018
Editorial : Universidad de Antioquia
Citación : Ceballos Zapata, K.A. (2018). Strategies that Improve the Language Learning Experience of Seventh Graders with Deficit and Lack of Attention in the English Class (Trabajo de Grado). Medellín, Universidad de Antioquia.
Abstract : This action research project reports the implementation of strategies that increase the motivation and the level of attention of a group of students who present difficulties to stay attentive in the English class; including students with an ADHD diagnosis. This project was carried out with seventh graders of the Gimnasio Cantabria School. The data was collected through class observations, voice recordings, analysis of students¿ log and surveys. The results show that the students increased their attentiveness, motivation and performance in at least one of the language skills.
Programa Académico : Licenciatura en Lenguas Extranjeras
URI : http://hdl.handle.net/10495/10707
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Lenguas Extranjeras

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
CeballosKarina_2018_StrategiesLanguageAttention.pdfTrabajo de grado958,68 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

 


Gestión de T.I. /Sistema de Bibliotecas / Universidad de Antioquia / Cl. 67 Nº 53 - 108 - Bloque 8 Conmutador: 219 51 51- 219 51 40 comunicacionessistemadebibliotecas@udea.edu.co Medellín - Colombia