Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10495/10831
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributorEcheverri Delgado, Sandra Milena-
dc.contributor.authorMendoza Bettin, Nelly del Carmen-
dc.date.accessioned2019-03-19T19:37:37Z-
dc.date.available2019-03-19T19:37:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationMendoza Bettin, N.C. (2017) Helping Students Develop the Critical Awareness about Discrimination in the Eighth Grade Classroom (Trabajo de Grado). Medellín, Universidad de Antioquia.es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10495/10831-
dc.description.abstractThis action research project explores how the designing and implementation of a critical literacy unit helps students to develop their critical awareness about discrimination in an eighth grade classroom of a female public school in Medellin (Colombia). The information necessary to show the results of the project was obtained through observations, interviews, surveys, and students’ artifacts. After an analysis of the data, they revealed the ways in which students live and face discrimination. Some critical media literacy strategies were used in order to promote students’ critical awareness resulting in a positive change regarding the attitude of the students when facing this social issue.es_ES
dc.format.extent34es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de Antioquiaes_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.sourceinstname: Universidad de Antioquiaes_ES
dc.sourcereponame: Repositorio Institucional Universidad de Antioquiaes_ES
dc.subjectAction research in educationes_ES
dc.subjectCritical awarenesses_ES
dc.subjectCritical literacyes_ES
dc.subjectDiscriminationes_ES
dc.subjectTeaching strategieses_ES
dc.subjectAlfabetización críticaes_ES
dc.subjectConciencia críticaes_ES
dc.subjectDiscriminaciónes_ES
dc.subjectEstrategias de enseñanzaes_ES
dc.subjectInvestigación de acción en educaciónes_ES
dc.titleHelping Students Develop the Critical Awareness about Discrimination in the Eighth Grade Classroomes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjerases_ES
dc.publisher.departamentEscuela de Idiomases_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Lenguas Extranjeras

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
MendozaNelly_2017_HelpingCriticalDiscrimination.pdf.pdfTrabajo de Grado892,79 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

 


Gestión de T.I. /Sistema de Bibliotecas / Universidad de Antioquia / Cl. 67 Nº 53 - 108 - Bloque 8 Conmutador: 219 51 51- 219 51 40 comunicacionessistemadebibliotecas@udea.edu.co Medellín - Colombia