Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10495/10998
Título : Hands-on Activities to Foster the Use of English
Autor : Peña Suárez, Karla Natacha
Asesor : Londoño Metaute, Lina María
Palabras clave : Action research in education
Hands-on activities
Learning strategies
Tactile and kinesthetic abilities.
Teaching strategies
Visual style
Actividades prácticas
Estilo visual
Estrategias de aprendizaje
Estrategias de enseñanza
Habilidades táctiles y kinestésicas.
Investigación-acción en educación
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Universidad de Antioquia
Citación : Peña Suárez, K.N. (2017) Hands-on Activities to Foster the Use of English (Trabajo de Grado). Medellín, Universidad de Antioquia.
Abstract : This action research project focuses on the effects of using hands-on activities in a first grade of 34 students in a public elementary school. To find out students learning styles and multiple intelligences strategies visual and kinesthetic material was taken into account to support lessons following the topics of first grade syllabus. This study states the importance of including students’ interests, realities and needs in order to create an environment that invites them to use English at the same time they learn by doing. The findings suggest that kinesthetic activities and tactile and visual materials can be effective to improve learners’ linguistic skills.
Programa Académico : Licenciatura en Lenguas Extranjeras
URI : http://hdl.handle.net/10495/10998
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Lenguas Extranjeras

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
PeñaKarla_2017_UsingEnglishHands-On.pdfTrabajo de Grado 1,12 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

 


Gestión de T.I. /Sistema de Bibliotecas / Universidad de Antioquia / Cl. 67 Nº 53 - 108 - Bloque 8 Conmutador: 219 51 51- 219 51 40 comunicacionessistemadebibliotecas@udea.edu.co Medellín - Colombia