Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10495/11008
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributorEscudero Betancur, Sergio León-
dc.contributor.authorGonzález Moreno, Luz Elena-
dc.date.accessioned2019-05-07T21:07:52Z-
dc.date.available2019-05-07T21:07:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationGonzález Moreno, L.E. (2017) How Can Students-centered Classroom Enable Deeper Engagement in a Seventh Grade Course of an ESL Classroom? (Trabajo de Grado). Medellín, Universidad de Antioquia.es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10495/11008-
dc.description.abstractThe purpose of this AR study was to enable a deeper engagement in a seven grade course of an ESL classroom at the school Miraflores. Aiming to achieve the research goals students-centered classroom was implemented as a key strategy. The data to analyze the impact of this project was collected through teacher journals, check list, video recordings, Ss’ written production, interview, and Ss’ logs. The action plan fostered students’ interactions and helped them to make little contributions to accomplish a given task. Nevertheless, Ss did not use time adequately, did not make considerable efforts to follow instructions at first time, and did not show themselves involved in performing the activities. Key words: Students-centered classroom, group work, scaffolding, engagement.es_ES
dc.format.extent31es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de Antioquiaes_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.sourceinstname: Universidad de Antioquiaes_ES
dc.sourcereponame: Repositorio Institucional Universidad de Antioquiaes_ES
dc.subjectEngagementes_ES
dc.subjectEnglish as a second languagees_ES
dc.subjectGroup workes_ES
dc.subjectLearning strategieses_ES
dc.subjectTeaching strategieses_ES
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_ES
dc.subjectEstrategias de enseñanzaes_ES
dc.subjectInglés como segunda lenguaes_ES
dc.subjectParticipaciónes_ES
dc.subjectTrabajo en equipoes_ES
dc.titleHow Can Students-centered Classroom Enable Deeper Engagement in a Seventh Grade Course of an ESL Classroom?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjerases_ES
dc.publisher.departamentEscuela de Idiomases_ES
Aparece en las colecciones: Licenciatura en Lenguas Extranjeras

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
GonzalezLuz_2017_ClassroomEngagementESL.pdfTrabajo de Grado749,24 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

 


Gestión de T.I. /Sistema de Bibliotecas / Universidad de Antioquia / Cl. 67 Nº 53 - 108 - Bloque 8 Conmutador: 219 51 51- 219 51 40 comunicacionessistemadebibliotecas@udea.edu.co Medellín - Colombia