Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10495/9843
Título : El análisis didáctico de Wolfgang Klafki como alternativa para la enseñanza de la filosofía
Autor : Paredes Oviedo, Diana Melisa
metadata.dc.subject.*: Didáctica
Didáctica crítico-constructiva
Enseñanza
Educación
Enseñanza de la filosofía
Education
Teaching
Critical-constructive teaching
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Universidad Pedagógica Nacional
Citación : Paredes Oviedo, D.M. (2017). El análisis didáctico de Wolfgang Klafki como alternativa para la enseñanza de la filosofía. Pedagogía y Saberes, (47), 31.47.
Resumen : This article is a reflection made in two parts: the first one presents the essential elements of the proposal of a critical-constructive didactics of Wolfgang Klafki, where training is a key concept to approach teaching, with the essential goal of shaping independent students through self-determination, co-management and solidarity. This is materialized in guidelines for a concrete didactic design (didactic analysis) and in its interest to promote democratic educational scenarios. The second part is an exercise of didactic analysis applied to teaching philosophy that offers to philosophy teachers an approach for the design of their education proposals with the final goal of achieving independence and social transformation.
ISSN : 25006436
Aparece en las colecciones: CIEP (Centro de Investigaciones Educativas y Pedagógicas)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
ParedesOviedoDiana_2017_ Wolfgang KlafkiEnseñanzaFilosofia.pdfArtículo de Revista756 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

 


Gestión de T.I. /Sistema de Bibliotecas / Universidad de Antioquia / Cl. 67 Nº 53 - 108 - Bloque 8 Conmutador: 219 51 51- 219 51 40 bibliotecadigital@udea.edu.co Medellín - Colombia